Psykomotorisk træning

For dig der er gravid eller nybagt mor og som er i tvivl om hvordan du kan træne.

Det er meget normalt at have brug hjælp til at genopdage sin krop under graviditeten og igen efter fødslen. Der findes et væld af information og løftede pegefingre til gravide om hvad de bestemt ikke må. Jeg hjælper dig med at finde vejen i informationsjunglen, så du kan bevæge dig uden frygt og stå stærkt i din krop.

Hvad består psykomotorisk træning af?
I en session hos mig får du halvanden time hvor vi får os en snak om dine ønsker, gennemgår øvelser og tilrettelægger en struktur der passer til dit liv og hverdag. Det er vigtigt for mig at dét, vi finder ud af, er realistisk, så det bliver et rart åndehul i livet og ikke et stressende moment.

Du får relevant viden om din krop og et træningsprogram tilpasset din situation. Træningsprogrammet tager udgangspunkt i din træningshistorik, din krop, graviditet og evt. fødsel. Der tilføjes muligheder for at variere programmet og øge belastningen når du er klar.

Det er helt op til dig hvilket fokus vi har, vi kan blandt andet arbejde med:

  • Genoptræning og bevægelse med kejsersnit
  • Træning med bækkensmerter eller bækkenløsning
  • Opstart af løb efter fødsel
  • Inkontinens eller bækkenbundssmerter
  • Delte mavemuskler

Her er der ingen dårlig samvittighed og overambitiøse forventninger! Min hensigt er skabe et trygt samarbejde med dig så du kommer i den retning du ønsker.

Psykomotorikken i træning.
Du får et bredere perspektiv på hvad træning også kan være og vi ser på hvad der skal til for at du kan bevare motivationen for at bruge din krop. Det psykomotoriske afspekt opbygger din kropsbevidsthed så du bliver klogere på dig selv, så du ikke bliver afhængig af et dyrt forløb.

Under min uddannelse som psykomotorisk terapeut har jeg lært træningsfysiologi og fået grundigt indføring i den anatomiske og fysiologiske videnskab.

Jeg har siden taget kurser for at holde mig opdateret indenfor målgruppen gravide og mødre. Heriblandt viden om delte mavemuskler, bækkenbund og tilpasning af træning til den enkelte.

Bla. Kristian Bradsted (kendt fra MORtion) Motion og styrketræning for gravide og mødre, i terori og praksis. 2021.

Samt Elin Solheim, funktionel træning med fokus på Rectus Diastase og bækkenbund. 2021.

Det skal være sjovt og overskueligt at træne. – Og det er muligt selvom du har en travl hverdag eller har smerter i din graviditet. Sammen finder vi det der passer til dig.

Træningssessionen kan følges op af telefonisk rådgivning eller ekstra konsultationer. konsultationer. Vi finder ud af hvad der passer til dig.

Vil du gerne i gang med at træne eller har du spørgsmål?